Інклюзивно-ресурсний центр (далі – ІЦР) в Олевську планують відкрити у липні 2018 року. У міській раді вже працюють над даним питанням. ІЦР планують розмістити в приміщенні ЦРД №2 «Сонечко», що розташований біля гімназії. Корпус, в якому навчалися початкові класи гімназії, реконструюють та приведуть у відповідність. На реалізацію проекту з державного бюджету мають виділити 1,5 млн грн. 31 січня до Житомира приїхали перша леді країни Марина Порошенко разом із Віце-прем’єр-міністром, Міністром регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадієм Зубком, які оголосили старт проекту щодо створення мережі Інклюзивно-ресурсних центрів на рівні місцевих громад.
«Сьогодні ми закладаємо основу для успішної реалізації ще одного з етапів реформи інклюзивної освіти – створення мережі Інклюзивно-ресурсних центрів, які мають запрацювати з 1 вересня цього року. Благодійний Фонд Порошенка разом із Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ розробили типовий проект створення Інклюзивно-ресурсного центру в територіальній громаді, який допоможе у максимально короткий термін відкрити такі центри», – сказала Марина Порошенко.
Меморандум про співпрацю та рух у цьому напрямку підписав очільник Житомирщини Ігор Гундич із головами ОТГ та райдержадміністрацій області. Зокрема, вказаний документ підписав голова Олевської ОТГ Олег Омельчук та голова Білокоровицької ОТГ Сергій Коцур.
Всього на Житомирщині планують створити 30 таких центрів. За словами голови ОДА, зараз в області 400 дітей займаються на інклюзивній освіті, в Олевській ОТГ дітей шкільного віку, які потребують інклюзивної освіти 22.
Довідково:
Інклюзивно-ресурсний центр – спеціально оснащений сучасний центр для дітей з особливими освітніми потребами, який визначає індивідуальні особливості кожної дитини та надає психолого-педагогічну підтримку та допомогу, супроводжує дитину протягом навчання в освітніх закладах.
ІРЦ створюється з розрахунку на 7 тисяч дітей віком від 2 до 18 років у громаді/сільській місцевості та 14 тисяч – у міській.
Серед основних завдань ІРЦ: проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, розроблення рекомендацій щодо програми навчання, надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, надання методичної допомоги педагогічним працівникам, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічної допомоги.