Україна переходить до електронної системи урядування, прийнятої у багатьох державах світу, тому на сьогодні кожен громадянин має право оформити паспорт громадянина України у вигляді ID-картки за власним бажанням.
Документ має вигляд пластикової картки з чіпом, на якому зберігаються біометричні дані власника, зокрема, цифрова фотографія, підпис та відбитки пальців. Тобто ніхто, крім власника ID-картки не зможе нею скористатися, порівняно з паспортом громадянина України у вигляді книжечки. Що є значною перевагою в оформленні ID-картки.
Візуально на самій ID-картці можна буде побачити: назву держави; назву документа; прізвище та ім’я українською мовою та латинською транслітерацією, по батькові – лише українською. Причому, написання латинською ви можете проконтролювати і узгодити його із уже наявними документами. Наприклад, з посвідченням водія:
- стать: чоловічу/жіночу;
• громадянство;
• дату народження;
• унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
• номер самого документа;
• дату видачі та закінчення строку його дії;
• найменування та код установи, що його видала;
• номер платника податків (ідентифікаційний код);
• місце народження;
• оцифроване зображення обличчя; оцифрований підпис особи.
Тобто дуже зручно, що ідентифікаційний номер також візуально нанесений на ID-картку і довідку з кодом носити з собою не потрібно, що є також значною перевагою паспорта.
Принагідно повідомляємо, що 8 серпня 2020 року, набув чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців».
Відповідно до Закону, підтвердженням достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП) є документ, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі (картка платника податків), або дані про РНОКПП з Державного реєстру, які внесені до паспорта громадянина України або свідоцтва про народження.
Тобто, відтепер РНОКПП (раніше – ідентифікаційний код чи ІПН) на ID-картці та свідоцтві про народження має таку ж юридичну силу, як і довідка про присвоєння РНОКПП.
На електронний носій ID-картки буде внесено все те саме, що й візуально можна побачити на картці, проте додаватиметься змінна інформація. Тобто, кожного разу немає необхідності змінювати документ, що є перевагою ID-картки. До змінної інформації належить реєстрація місця проживання, сімейний стан та відомості про дітей. Усі ці зміни – переїзд у новее житло, чи інше місто України, одруження чи розірвання шлюбу (за бажанням), народження дітей – будуть в хронологічному порядку додаватись на електронний носій без потреби заміни документа.
Ще одна значна перевага – в українців з’явилася можливість отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) на чіп ID-картки. Це відкриває доступ до різноманітних електронних сервісів державних органів, до адміністративних і банківських послуг, дає можливість починати та вести бізнес, не виходячи з дому. Послугу можна отримати у будь-якому територіальному підрозділі Міграційної служби Житомирщини маючи ID-паспорт або при його оформленні.
Такий електронний ключ видається на 2 роки. Процедура внесення електронного ключа до ID-картки є безкоштовною та займає близько 5 хвилин.
З 28 травня цього року стала доступною ще одна послуга, яка передбачає, що особа віком від 14 до 18 років, яка має зареєстроване місце проживання та яка не зареєстрована у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків (тобто не має присвоєно номера платника податків), під час оформлення паспорта вперше може за її бажанням одночасно зареєструватися у Державному реєстрі з подальшим відображенням інформації про РНОКПП у паспорті.
На сьогоднішній день виїзд за кордон по паспорту громадянина України у формі картки можливий до Турецької Республіки та Грузії (наразі укладені відповідні міждержавні угоди лише з цими країнами).
Оформити паспорт громадянина України у формі ID-картки вперше можна у будь-якому підрозділі Міграційної служби Житомирщини за місцем реєстрації. В подальшому при втраті ID-паспорта, зміни прізвища, зміни інформації на чіпі паспорта, внесення електронного підпису можна звернутися у будь-який підрозділ вже незалежно від місця реєстрації.
Оформлюйте та користуйтеся перевагами ID-паспорта. Чекаємо на вас.
Олевський РС УДМС України в Житомирській області