В умовах сучасного сьогодення часто порушуються права споживачів при придбанні продовольчих і непродовольчих товарів.
В разі порушення ваших прав, як споживача , ви маєте право звернутися до суду або Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області (10002, м. Житомир, вул.Гагаріна, 55) та Олевського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області (м.Олевськ, пров. Промисловий, 4а).
Згідно зі ст. 5 Закону України «Про звернення громадян», звернення може бути усним чи письмовим. Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку: телефон «гарячої лінії» – (0412)342431 або (04135)21630. Письмове звернення надсилається поштою, засобами електронного зв’язку (g.upr@zt-dpss.gov.ua, udss.ol@ukr.net) або передається громадянином особисто.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів», у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків придбаного непродовольчого товару споживач або істотних недоліків (недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення), в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
– пропорційного зменшення ціни;
– безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
– відшкодування витрат на усунення недоліків товару;
– розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
– вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
У разі виявлення такої ситуації, споживач подає письмову заяву на ім’я суб’єкта господарювання (продавця), в якій викладає суть питання. Суб’єкт господарювання повинен зареєструвати заяву споживача. Якщо суб’єкт господарювання відмовляє споживачу у реєстрації його заяви, споживач направляє звернення поштою з повідомлення про вручення. Положеннями Закону, передбачено, що вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
При зверненні до Держпродспоживслужби при покупці неякісного товару подаються наступні документи:
– заява;
– копія звернення до суб’єкта господарювання,
– копія документу, який засвідчує факт придбання продукції;
-копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;
– інші документи, які стосуються розгляду звернення.
Права споживача при купівлі товару через інтернет-магазин регулюються статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів». Перед покупкою товару в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації:
– найменування продавця, його місцезнаходження, порядок прийняття претензій;
– основні характеристики продукції;
– ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;
– гарантійні зобов’язання.
Як показує практика, споживач, купуючи товар через інтернет- магазин, у багатьох випадках не може реалізувати свої права, передбачені Законом України «Про захист прав споживачів», у першу чергу у зв’язку із неможливістю встановити найменування продавця та його місцезнаходження.
Шановні споживачі, будьте уважні при придбанні товарів та не відмовляйтесь від спроби захистити свої законні права на якісні товари та послуги.
Л.Козловець, начальник Олевського
районного управління Головного управління
Держпродспоживслужби в Житомирській області