Коли ми почнемо називати речі своїми іменами, коли ми визнаємо, що люди з особливими потребами, найперше є людьми, то побачимо, що у них значно більше спільного з усіма, ніж відмінного. Відмінності між людьми є природнім явищем, і навчання відповідним чином слід адаптувати до потреб дітей, а не підганяти під сталі, наперед зумовлені погляди щодо організації та характеру освітнього процесу.
Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами, зокрема дитини з особливостями психофізичного розвитку, в умовах освітнього закладу є динамічним процесом, що розвивається постійно.
Не стоять осторонь у впровадженні інклюзивної освіти і педагоги дошкільних закладів Олевської об’єднаної територіальної громади. За сприяння Обласного управління освіти та Житомирського Державного Університету імені Івана Франка у четвер, 25 квітня на базі Бердичівського педагогічного коледжу відбувся науково-методичний тренінг на тему «Заклад дошкільної освіти – дружній до дитини». Мета тренінгу – застосування педагогами ЗДО класичних методик дошкільної освіти на засадах діяльнісного підходу і кооперативного навчання для створення інклюзивного середовища, що сприяє формуванню життєвих і навчальних компетентностей дітей дошкільного віку, які є необхідними в сучасному технологічному, мультикультурному світі, де інтеграція, різноманітність і кооперація набувають провідного значення.
Команда педагогів-дошкільників Олевської ОТГ, яка складалася з керівників ЗДО, вихователів, вчителів-логопедів, інструкторів з фізичного виховання, керівників гуртків із зображувальної діяльності, практичних психологів тощо,була найчисельнішим і найактивнішим учасником. Набутий під час роботи тренінгу досвід обов’язково буде впроваджуватися у роботі педагогів з дітьми, які мають особливі освітні потреби .
Луценко Ю.А.
Методист ММК