В умовах сучасного сьогодення часто порушуються права споживачів при придбанні продовольчих і непродовольчих товарів.
В разі порушення ваших прав, як споживача, ви маєте право звернутися до Олевського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області (м.Олевськ, пров. Промисловий, 4а) або Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області (10002, м. Житомир, вул.Гагаріна, 55) та до суду.
Згідно зі ст. 5 Закону України «Про звернення громадян», звернення може бути усним чи письмовим. Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку: телефон «гарячої лінії» – (04135)21860 або (0412)342431. Письмове звернення надсилається поштою, засобами електронного зв’язку (udss.ol@ukr.net, g.upr@zt-dpss.gov.ua) або передається громадянином особисто.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів», у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків придбаного непродовольчого товару споживач або істотних недоліків (недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення), в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
– пропорційного зменшення ціни;
– безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
– відшкодування витрат на усунення недоліків товару;
– розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
– вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
У разі виявлення такої ситуації, споживач подає письмову заяву на ім’я суб’єкта господарювання (продавця), в якій викладає суть питання. Суб’єкт господарювання повинен зареєструвати заяву споживача. Якщо суб’єкт господарювання відмовляє споживачу у реєстрації його заяви, споживач направляє звернення поштою з повідомлення про вручення. Положеннями Закону, передбачено, що вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
При зверненні до Держпродспоживслужби при покупці неякісного товару подаються наступні документи:
– обов’язково повинна бути – копія документу, який засвідчує факт придбання продукції (чек або накладна);
– заява;
– копія звернення до суб’єкта господарювання,
– копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;
– інші документи, які стосуються розгляду звернення.
Шановні споживачі, будьте уважні при придбанні товарів та не відмовляйтесь від спроби захистити свої законні права на якісні товари та послуги.
Людмила КОЗЛОВЕЦЬ, начальник Олевського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області