Щоб допомогти людині, іноді її достатньо просто вислухати. Однак, слухати теж треба правильно. Особливо це важливо, якщо ви спілкуєтесь на відстані, наприклад, телефоном.
Намагайтеся мінімізувати недоліки комунікації. Якщо погано чуєте, одразу повідомте про це. За потреби – перетелефонуйте.
Використовуйте відеозв’язок, якщо є така можливість. Це допомагає краще порозумітись.
Переконайтесь, що людині зручно говорити.
Уточнюйте будь-яке непорозуміння чи помилку комунікації. «Наприклад, чи могли б ви пояснити, що мали на увазі, коли сказали про…?»
Залиште час на паузи, якщо людина мовчить. Підтримайте фразами: «Все добре, не поспішайте», «Я тут».
Якщо спілкуєтесь із людиною у стані сильного стресу, запропонуйте разом виконати дихальні вправи (глибокий вдих носом та довгий видих через рот).
Залишайтеся на лінії, доки людина не заспокоїться або ви зможете зв’язатися зі службою, яка надасть допомогу.
Більше базових правил турботливого спілкування та корисних порад з підтримки інших людей у стресі – у новому розділі «Довідника безбар’єрності» https://bf.in.ua/etyka-vzaiemodii
Його запущено в межах ініціативи Першої леді України Олени Зеленської зі створення Національної програми ментального здоров’я, яка реалізується за підтримки World Health Organization (WHO) спільно з Міністерством охорони здоров’я України.