Телефонне шахрайство – це вид шахрайства, коли шахрай телефонує і переконує жертву повідомити особисту, фінансову чи конфіденційну інформацію або переказати гроші.
Що потрібно шахраю?
- Паролі, коди банків та мобільних операторів.
- Кодові слова.
- Зняти ліміти з картки жертви.
- Переконати жертву здійснити переказ коштів на свою користь.
- Працівником банку.
- Працівником НБУ, Пенсійного фонду, Фіскальної служби.
- Працівником поліції.
- Працівником комунальних служб.
- Працівником мобільного оператора.
- Покупцем вашого товару тощо.
Що робити?
Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що ви зараз перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, який вказаний на платіжній картці.
Припиніть розмову, якщо…
- запитують термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди банків та мобільних операторів;
- керують у телефонній розмові вашими діями (просять зробити трансакцію, встановити програму на ваш пристрій);
- просять сфотографувати та переслати/надати фото платіжної картки;
- лякають, що ваша картка заблокована, а злочинці зламали рахунок;
- просять перейти за посиланням та зазначити всі персональні дані та реквізити платіжної картки.
- Негайно заблокуйте картку. Якщо ви випадково повідомили шахраю пароль до інтернет-банкінгу, негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу.
(Телефонуйте на гарячу лінію банку, вказану на звороті картки або через інтернет-банкінг)
- Зверніться до Кіберполіції онлайн
(за посиланням ticket.cyberpolice.gov.ua)