Ошуканці, отримавши доступ до контактів користувача, звертаються до них з проханням про термінову позику. Зазвичай йдеться про суми від кількох сотень до кількох тисяч гривень. Прохач посилається на певні непередбачувані обставини й обіцяє швидко повернути борг. Допоки власник зламаного акаунта дізнається про сторонній доступ, зловмисники встигають ошукати, як мінімум, кількох його знайомих.
Саме про таку ситуацію поліцейським розповів 49-річний житель Бердичівського району. Увечері 26 жовтня через месенджер «Viber» він отримав повідомлення від свого племінника. Той просив про позику у майже 8 тисяч гривень. Тож дядько, не замислюючись, зробив переказ на вказану у повідомленні картку. А згодом зв’язався з родичем та дізнався, що насправді той не потребував такої допомоги. Нині поліцейські встановлюють причетних до шахрайства.
Як же захиститися від такого виду ошуканства?
По-перше, необхідно дбати про захист свого мобільного гаджета та застосунків, що на ньому встановлені. Для цього необхідно використовувати надійні паролі для розблокування телефону чи планшета. Також обов’язково встановлюйте двофакторну автентифікацію для входу у месенджери та соціальні мережі. Періодично змінюйте паролі, дотримуючись основних правил їх формування (не використовуйте власне ім’я, дату народження та інші відомості, які можна легко дізнатися про вас. Користуйтеся різним регістром символів, змінюйте мовну розкладку клавіатури тощо).
По-друге, якщо вам надходить повідомлення від рідних чи знайомих з проханням про грошовий переказ, не поспішайте. Для перевірки, чи дійсно насправді вони потребують вашої допомоги, зателефонуйте та перепитайте про це, уточніть суму та номер рахунку. Або ж у переписці поставте кілька питань, відповіді на які може знати лише справжній власник акаунта. Лише переконавшись у тому, що дійсно спілкуєтеся з ним, вирішуйте, чим і як можете допомогти.
Будьте розсудливими, аби не дозволити шахраям збагатитися вашим коштом!
Відділ комунікації поліції Житомирської області