676 000 гривень заборгували жителі Олевська підприємству «Будпослуги-2», яке надає послуги з вивезення твердих побутових відходів.
Дане питання обговорювалося на нараді при міському голові Олегу Омельчуку 15 січня. Участь в нараді взяли заступник міського голови Олександр Ніколайчук, секретар ради Віталій Шейко, начальник відділу містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Володимир Верещако, начальник відділу житлово-комунального господарства та цивільного захисту населення Олексій Торгонський, спеціаліст юридичного відділу міської ради Євген Зембра та начальник відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Микола Скумін.
Дирекція підприємства звернулася з листом до міської ради, в якому зазначила, що низька оплата споживачів за надані послуги (43,9 %) призвела до тяжкого фінансового стану підприємства, що унеможливлює подальше виконання взятих на себе зобов’язань. Наразі заборгованість населення складає близько 676 тисяч гривень. Мовляв, працювати у борг, який сягнув такої цифри підприємство не може. У зв’язку з цим ДП «Будпослуги-2» просять посприяти у вирішенні питання, а саме залучити до співпраці голів вуличних комітетів, у правилах благоустрою м. Олевськ зобов’язати всіх власників домогосподарств заключити договір з обслуговуючим підприємством на збір та вивезення твердих побутових відходів, за ухиляння від заключення договору передбачити адміністративне покарання.
Міський голова Олег Омельчук зазначив, що «назріває» серйозна проблема, яка в разі чого матиме серйозні наслідки. Крім того, з 1 січня 2018 року вступив в силу закон «Про відходи» згідно якого всі зобов’язані сортувати сміття за видами, натомість в місті і за містом з’являється все більше стихійних сміттєзвалищ.
За словами директора ДП «Будпослуги-2» Петра Козловця, люди відмовляються укладати договори на вивіз сміття аргументуючи тим, що вони його утилізують самостійно. На питання «Куди?» придумують різні варіанти, зокрема, спалюють, закопують. А насправді більшість з тих, хто так говорить, вивозять його в ліс, поля, лісосмуги, складують у закинутих приміщеннях, підкидають сусідам.
Ціна за вивіз сміття становить 7,54 грн з однієї людини в місяць. Хоч ціна і невелика, але платити не поспішають, бо за це не несуть відповідальності. Натомість люди платять за інші комунальні послуги: електроенергію, газ, воду, де ціни в десятки разів більші. Невже цих 7 гривень – це висока ціна за чистоту в своєму подвір’ї та місті. Крім того, вивезення ТПВ підпадає під субсидію.
Найкращі показники оплати за вивіз ТПВ 100% показали двоповерхівка Інтернаціональна 32А, вулиця Космонавтів, п’ятиповерхівка Промислова 76 та вулиця Квятинського, на якій проживає двоє людей. Непоганий відсоток оплати на вулицях Вербова (10 жителів) 80% оплати, Весняна (24 жителі) 93%. 70% жителів вулиці Володимирської (169), Зарічної (113), Г.Сагайдачного (100 жителів) та Шкільної (47) оплачують послугу, що теж непогано. Найгірші показники на вулицях Олевської республіки (Чапаєва), Січових Стрільців (Щорса), Герцена, Інтернаціональна, Київська, Московська, Пушкіна та Свято-Миколаївська. Тут відсоток коливається в межах 20-30. Детальніше див. табличку. Не хочуть платити не лише пересічні жителі, а й підприємці. Від юридичних осіб найбільша заборгованість склалась у Побутпослуг, ФОП Шиш Т.О. та Промбудспортіндустрія (Азалія).
Начальник відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Микола Скумін пояснив, що на даний час їхній службі заборонені будь-які перевірки, мораторій на перевірки продовжено. Тому, він вважає один з виходів вирішення даного питання – це створення робочої групи, яка буде здійснювати перевірку вивезення сміття від населення міста та юридичних осіб.
Спеціаліст юридичного відділу міської ради Євген Зембра зазначив, що згідно ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення, порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За його словами, нещодавно створена адміністративна комісія міської ради має право складати адмінпротоколи за Порушення правил благоустрою, в яких є пункт, згідно якого житель має укласти договір на вивіз сміття.
Проблема із стихійними сміттєзвалищами є і в сільських населених пунктах громади. На нараді було обговорено питання про надання послуг вивезення сміття на території всієї громади, яка включає 54 населених пункти. Пропозиції по даному питанню мають підготувати управління ЖКГ міської ради та в.о. старости.
Учасниками наради було вирішено створити робочу групи із представників районного управління Держпродспоживслужби, представника поліції, представника міської ради та представника організації по наданню послуг, депутата або голови вуличного комітету для перевірок. Секретарю ради Віталію Шейку доручено розписати графік проведення зустрічей із населенням міста по створенню вуличних комітетів та ОСББ, а заступнику Олександру Ніколайчуку опрацювати питання створення Муніципальної варти.