Питання про доцільність введення до штатного розпису Олевського центру первинної медико-санітарної допомоги додаткових штатних одиниць в амбулаторію с. Радовель розглядали на засіданні робочої групи 14 березня.
Для тих, хто не «в темі» нагадуємо, що рішенням Радовельської сільської ради створено комунальне неприбуткове підприємство «Радовельська лікарня сімейної медицини», на баланс якого безкоштовно передано автомобіль швидкої медичної допомоги, визначено 6 штатних одиниць, які мали працювати у цій лікарні. Однак, там мали б знати, що здійснювати медичну практику і приймати у штат медпрацівників установа не зможе, поки не отримає ліцензію. Поки ліцензії не має, в селі вирішили, що потрібно звернутися до Олевської міської ради, щоб адміністрація ЦПМСД тимчасово (згідно рішення сільради до 31.12.2018 року) взяла у штат цих 6 одиниць, а автомобіль – у позичку. Мовляв, нічого в цьому складного не має, ці додаткові одиниці будуть фінансуватися не з держбюджету, а з місцевого бюджету Радовля.
Варто нагадати, що раніше жителі Радовля приїжджали до Олевська вирішувати питання медицини. Наступного дня після зборів представники Олевської міської ради, ЦПМСД та Радовельської сільської ради спільно поїхали до Житомирської ОДА з метою отримання методичної допомоги та виключно у законній площині вирішити нагальне питання. Відповідь «області» не задовольнила радовельців, тому вони продовжили наполягати на своєму.
Для вивчення та вирішення даного питання міський голова видав розпорядження про створення робочої групи із залученням всіх сторін. До робочої групи увійшли представники ЦПМСД, міської ради, Радовельської сільської ради, районної ради, райдержадміністрації, головою робочої групи визначено заступника міського голови Осипчука Я.М.
За словами головного лікаря ЦПМСД Орлицької Л.В., згідно штатного розпису в амбулаторії Радовля працює лікар загальної практики сімейної медицини, дві сестри медичні, сестра медична патронажна, молодша медична сестра та опалювач. Крім того вступила в дію медична реформа, згідно якої Олевське ЦПМСД буде реорганізовано, в тому числі це стосується ФАПів та амбулаторій в селі. На сесії міської ради, 15 березня, буде розглядатися питання про реорганізацію шляхом перетворення КЗ «Олевське ЦПМСД» у комунальне некомерційне підприємство. Після цього протягом 3-х місяців адміністрація Центру ПМСД буде займатися підготовкою документації на отримання ліцензії на медичну практику новоствореного підприємства. Також буде проводитись попередження працівників про можливу оптимізацію штатної чисельності персоналу та вивільнення займаних посад відповідно до чинного законодавства. Додала, що автомобіль вони можуть взяти в оренду і передати в користування амбулаторії. Однак, додатково ввести 6 штатних одиниць не є можливим, враховуючи вищеперераховане.
Головний лікар ЦПМСД запропонувала варіант, за яким працював би й лікар Радовельської лікарні Миндра А.І., й медичний автомобіль, вони могли б розпочати роботу найближчим часом і без будь-яких проблем, але він юристами Радовля «відкидався». Складалося враження, що в Олевську зобов’язані! прийняти лише їх варіант рішення.
Питання виявилося юридично складним, чим більше його вивчали, тим більше виникало нових нюансів, які не узгоджувалися з існуючим законодавством. Розглядали його більше 3 годин. Довелося залучали додаткових фахівців, але конкретного рішення випрацювати не вдалося. Кожна бюджетна установа керується діючим законодавством і діє лише в його межах, і за будь-яке рішення є відповідальність.
Як висновок робоча комісія рекомендувала взяти у позичку автомобіль медичної допомоги, розглянути внесення змін до штатного розпису щодо ведення додаткових штатних одиниць, фінансовому відділу міської ради звернутися за рекомендацією до департаменту фінансів Житомирської ОДА для роз’ясненням та проведенням усіх організаційних дій щодо введення до штатного розпису додаткових штатних одиниць. Протокол з даними рекомендаціями розглянути на засіданні сесії.
Р.S. 15 березня дане питання було винесено на засідання сесії, однак рішення не було прийнято через недостатню кількість голосів депутатів.