Верифікація державних виплат – це комплекс заходів із збору та перевірки достовірності
інформації, що визначена законодавством для призначення,
нарахування та здійснення державних виплат і впливає на визначення
права на отримання та розмір таких виплат, а також виявлення недостовірних даних у автоматизованих інформаційних системах, базах
даних суб’єктів надання інформації.
Тобто, якщо визначати простіше, то це ті дані, які громадяни надають для призначення державних соціальних допомог, житлових субсидій та пільг.
Наприклад: у випадку адресної допомоги для переселенців до
таких даних відноситься інформація про наявність житлових приміщень, депозитів, факту
працевлаштування, інше. Саме ці дані будуть перевірятися через існуючі реєстри та системи.
– Верифікація кого це стосується?
Верифікація стосується всіх отримувачів допомоги, субсидій, пільг від держави.
– Ким буде здійснюватися?
Верифікація буде здійснюватися Міністерством фінансів, який буде надавати свої рекомендації органам, які здійснюють виплати?
– Як це буде здійснюватися?
Дані про отримувачів державних соціальних допомог, житлових субсидій, пільг щомісячно надсилатимуться до Міністерства фінансів для перевірки в різних базах та інформаційних системах. Після проведеної перевірки Міністерство фінансів надсилатиме до органу, який проводить виплату рекомендації щодо зупинення, або припинення виплат у зв’язку з виявленими невідповідностями. Орган, який здійснює виплату на підставі такої рекомендації буде приймати рішення щодо зупинення, припинення, продовження виплати. В подальшому такий орган буде піднімати питання повернення надмірно або безпідставно отриманих сум допомог. Такі кошти повертаються отримувачами державних допомог, житлових субсидій, пільг на рахунок органу який призначав вище зазначені виплати. У разі відмови громадянина якому призначено державну виплату добровільно повернути суму надміру перерахованої виплати питання про її примусове стягнення вирішується в судовому порядку.
Для статистики по управлінню праці, соціальної та сімейної політики Олевської райдержадміністрації протягом 2019 року державним соціальним інспектором управління виявлено 87 випадків подання недостовірної інформації отримувачами державних соціальних допомог (а саме: складу зареєстрованих членів домогосподарства; отримання доходів отримувачами та членами їх сімей; майнового сану сім’ї, тощо).
Наразі державним соціальним інспектором здійснюється перевірка осіб, які отримували житлові субсидії.
НАГАДУЄМО: З травня 2018 року внесено зміни до Порядку призначення житлових субсидій, зокрема: субсидія не призначається особам, які перебували за кордоном понад 60 днів в період за який враховуються доходи, крім тих, хто перебуває на лікуванні, навчанні, або відрядженні;
особам, у власності яких є транспортний засіб до п’яти років випуску, або будинок, опалювальна площа якого понад 200 квадратних метрів чи квартира, опалювальна площа якої понад 120 квадратних метрів.
При купівлі транспортного засобу в кредит, має значення рік його випуску. Якщо придбаний автомобіль до п’яти років випуску, права на субсидію немає. Також залишилося обмеження в призначенні субсидії при здійсненні покупки одноразовою сумою понад 50 тис. грн.
Враховуючи вищевикладене рекомендуємо отримувачам державних соціальних допомог, житлових субсидій, пільг, адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам не приховувати інформацію, що може вплинути на розмір та право щодо отримання вищезазначених допомог та інших виплат.